Na této přednášce se budeme zabývat tím, jak nejlépe prezentovat oddíl pomocí Internetu v daných podmínkách toho kterého oddílu. Možností je více a tu nejvhodnější je nutno vybrat právě podle konkrétních podmínek.

1. Vlastní nebo jinde?

Jsem schopen vytvořit vlastní prezentaci a jakého stylu?

Bude dostatečně často aktualizovaná?

Docílím u ní dostatečně velké návštěvnosti?

2. Prezentace jinde

Může být kombinovaná i s prezentací vlastní. Vlastní prezentace většinou nestačí.

Kde:

Adam - http://www.adam.cz

Magazín eKamarád - http://www.ekamarad.cz

ale i velmi dobrý portál http://www.kamchodit.cz

Prezentovat se lze i pomocí facebooku.

3. Vlastní prezentace

statická nebo dynamická

Statická - jednoduchá, náročnější aktualizace. Lze ji vytvořit v informačním stylu tak, že ji stačí aktualizovat 1x až 2x ročně.

Neslibovat častější aktualizace, než na co stačím.

Tvorba: Front Page (není třeba umět HTML) a nebo v HTML jazyku

Příklady: Fotoalbum ICOK

Dynamická - náročnější, jednodušší aktualizace. Problémem je, pokud nemám co aktualizovat. Aktualizuje se často několikrát měsíčně, třeba i denně.

Tvorba: PHP nebo ASP. Existují předefinované redakční systémy, např. phpRS - http://www.supersvet.cz/phprs .

Příklady: Magazín eKamarád, eAlbum, Romány, Mílova stránka, Kronika Tuláků, ale např. i ICOK nebo Nadační fond Internet mládeži.

4. Jak zviditelnit vlastní prezentaci?

Rozcestníky - Seznam, Atlas, Centrum

Reklamní systémy - Billboard, Lišta

Výměna ikonek s jinými stránkami

TOPlist - současně statistiky

5. Co na prezentaci patří? K čemu slouží?

Účel: 1. pro veřejnost - propagace, 2. pro vlastní členy, 3. pro obojí

Obsah: kontakt, z činnosti - akce chystané, akce uskutečněné, fotoalbum, informace o táborech, informace o schůzkách

Pozor: autorská práva, bezpečnost informací

Příklady: Šťovík, T.K.Průzkumník, BVÚ, Mamuti, Koťata, Trojka Vsetín, Vlčata Brno, Nik Praha, Rada dětí a mládeže hl. m. Prahy

Zpět